Persoonlijke Internet Pagina (PIP)

De gemeente Weert biedt een deel van haar dienstverlening aan uitkeringsgerechtigden digitaal aan, waardoor u als uitkeringsgerechtigde een aantal zaken snel en makkelijk digitaal kunt raadplegen en een aantal zaken direct digitaal kunt regelen. De gemeente Weert verbetert doorlopend haar dienstverlenging naar burgers. De Persoonlijke Internet Pagina (afgekort PIP) is een belangrijke stap hierin.

Via de PIP kunt u de volgende gegevens raadplegen:

  • Persoonlijke gegevens
  • Uitkeringsspecificatie(s)
  • Jaaropgave
  • Vorderingenoverzicht (schulden)

Via de PIP kunt u digitaal ook wijzigingen aan de gemeente doorgeven:

  • Wijziging e-mail adres
  • Wijziging telefoonnummer
  • Wijziging IBAN (bankrekeningnummer)

U geeft via de PIP ook uw afwezigheid en verblijf in het buitenland / vakantie door.

DigiD

Het gebruik van de PIP voldoet aan de noodzakelijke veiligheidseisen en het inloggen vindt plaats via DigiD. Dit betekent dus dat u over DigiD moet beschikken. Indien u een partner heeft moet deze afzonderlijk over een DigiD beschikken om in te kunnen loggen op de PIP.

U vindt uw Persoonlijke Internet Pagina via deze link: www.weert.nl/pip.

Géén computer?

Uiteraard blijven wij u ook de mogelijkheid bieden om ‘op papier’ gegevens aan te leveren. In dat geval duurt de verwerking van gegevens langer.

Contact

Bij vragen over en/of onduidelijkheden bij het gebruik maken van de PIP kunt u contact opnemen met de Vraagwijzer van de gemeente Weert. Voor contactgegevens en openingstijden van De Vraagwijzer, die deze pagina.