eHerkenning
Met eHerkenning regel je veilig en eenvoudig jouw zaken online. eHerkenning is speciaal voor ondernemers. Je kunt eHerkenning zien als een soort DigiD voor bedrijven.
Meer zekerheid over jouw online identiteit? Daarom gebruikt de gemeente eHerkenning. Met eHerkenning identificeert je je veilig en eenvoudig online. Het grote gemak is dat je met eHerkenning bij meerdere organisaties kunt inloggen. Je hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden. Veilig, makkelijk en betrouwbaar. De gemeente gebruikt betrouwbaarheidsniveau EH2+.
Hoe vraag je eHerkenning aan?
Op de website van eHerkenning vraag je eHerkenning aan. Volg het stappenplan, dat je door de aanvraag heen leidt.
Je regelt zelf een eHerkenning inlogmiddel bij een van de erkende leveranciers. Direct een middel aanvragen bij een van de leveranciers? Maak je keuze met behulp van het leveranciersoverzicht.
Kijk voor meer informatie op www.eherkenning.nl.
Instructievideo van de Rijksoverheid met uitleg over eHerkenning.
Je kunt deze video ook via de website van Youtube bekijken.
- bedrijfsgegevens zoals bekend bij de KVK,
- de persoons- en contactgegevens van degenen voor wie u eHerkenning aanvraagt,
- en een kopie identiteitsbewijs van de wettelijke vertegenwoordigers.