Melding openbare ruimte
Heb je iets gezien dat kapot is in de openbare ruimte? Of ervaar je ergens overlast van? Meld het ons, zodat we er iets aan kunnen doen.
Voor informatie over het onderhoud aan bomen en perken, bermbeheer of voor tips wat te doen bij overlast van dieren of ongedierte, zie de pagina 'Groene omgeving'.
Voor spoedeisende klachten zoals geluidsoverlast of stankoverlast, kun je het beste de milieuklachtentelefoon bellen. Telefoonnummer: (0495) 575 000. Dit nummer is ook buiten kantooruren bereikbaar.
Wat kun je bijvoorbeeld melden?
- Kapotte duobak (vuilnisbak)
- Gedumpt afval
- Overlast van ongedierte
- Omgewaaide bomen
- Verstopte put
- Parkeeroverlast
- Kapot wegdek
- Defecte verkeerslichten
Straatverlichting
Kapotte straatverlichting (lichtmasten) kun je via de groene knop hierboven melden. Via een speciale website kun je aangeven welke lichtmast het niet doet. Geef daarbij wel het juiste lichtmastnummer aan.
Hoe lang duurt het?
Meestal lossen we je melding binnen 2 weken op. Je kunt bij het melden aangeven of je op de hoogte gehouden wilt worden. Dan nemen we contact met je op als het bijvoorbeeld langer gaat duren.
Volg de status van jouw melding
Als je de melding openbare ruimte met DigiD doet, dan kun je achteraf de status van jouw melding volgen. Door in te loggen op deze webpagina (Persoonlijke Internet Pagina / PIP) kun je dan precies zien hoever de afhandeling van de melding is. Het blijft ook mogelijk om een melding te doen zonder in te loggen met DigiD, maar dan kun je de status van de melding niet volgen.
Op jouw Persoonlijke Internet Pagina (PIP) kun je ook contactgegevens toevoegen of aanpassen, zodat de gemeente je eventueel kan bereiken. Hier kun je ook later nog informatie over de melding toevoegen en aangeven of je op de hoogte gehouden wilt worden.