Lees voor ?

DigiD / MijnOverheid

Logo van DigiD.DigiD staat voor Digitale identiteit. Het is een gemeenschappelijk systeem van de overheid. Met je  DigiD kun je inloggen op onze website. DigiD stuurt dan jouw Burgerservicenummer (BSN) aan ons door. Daarmee kunnen we jouw identiteit controleren.

Hoe vraag je DigiD aan?

Op de website van DigiD vraag je DigiD aan. Je hebt daarvoor jouw BSN nodig. Na jouw aanvraag krijg je  van DigiD jouw inloggegevens, zoals een gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet één keer de inloggegevens activeren. Daarna kun je er mee inloggen op onze website.

Veiligheid

Je DigiD is een soort digitaal paspoort. Oplichters willen daarom jouw inloggegevens hebben. Op de website van DigiD kun je lezen hoe je oplichting herkent, hoe je jouw DigiD-inlogcode goed beschermt en wat je moet doen als je gegevens zijn gestolen.

Machtiging aanvragen

Wil je graag dat iemand anders jouw zaken regelt met de overheid? Of wil je voor een ander een zaak met de overheid regelen? Je kunt dan een machtiging aanvragen en regelen via machtigen.digid.nl.

Kijk voor meer informatie op www.DigiD.nl

Inlogggen met DigiD en je identiteitskaart of rijbewijs

Vanaf 1 juli 2023 is het mogelijk om met een nieuwe identiteitskaart of nieuw rijbewijs in te loggen op websites waar DigiD nodig is, bijvoorbeeld op websites van de overheid. Na het ophalen van je nieuwe identiteitskaart of rijbewijs, krijgt je binnen 5 werkdagen een brief van DigiD met daarin een pincode. Met die code kun je de inlogfunctie van jouw identiteitskaart of rijbewijs activeren. Dit is niet verplicht. Zo maak je de identiteitskaart of het rijbewijs geschikt om er mee in te loggen. Voor meer informatie over het inloggen, zie de website van DigiD.

MijnOverheid

Op MijnOverheid kun je jouw berichten van de overheid ontvangen en je persoonlijke gegevens inzien. Zo kun je digitale post van de overheid ontvangen in de Berichtenbox. Bijvoorbeeld een aanslag van de Belastingdienst. Ook kun je bepaalde gegevens inzien die de overheid van je heeft. Bijvoorbeeld de WOZ-waarde van jouw woning of de datum van jouw laatste APK van een  auto.

De gemeente Weert biedt de onderstaande producten aan via MijnOverheid:

Berichtenbox

Post van de overheid direct lezen op jouw mobiel of tablet? Dat kan ook, met de Berichtenbox-app van MijnOverheid. De app kun je downloaden via de officiële appstores. Je activeert de app eenmalig met jouw DigiD. Vervolgens is het inloggen gemakkelijk, je doet dat snel met alleen een pincode.

Kijk voor meer informatie op www.MijnOverheid.nl

Video van de Rijksoverheid met uitleg over het gebruik van DigiD.

Je kunt deze video ook via de website van Youtube bekijken.

"Nederland digitaliseert in hoog tempo.
We shoppen, bankieren, boeken reizen online
Ook de overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan.
MijnOverheid biedt toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens...
...en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten.
Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.
Via MijnOverheid ziet u welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd.
Zo kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent.
Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.
De overheid heeft uw juiste gegevens nodig voor bijvoorbeeld het toekennen van een uitkering of toeslag.
En wilt u post van de overheid liever digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid.
In uw persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag...
...betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK.
Als er een bericht voor u is, ontvangt u automatisch een e-mail.
Ook kunt u de status van uw lopende zaken bij de gemeente bekijken.
Hoe staat het bijvoorbeeld met de aanvraag van uw omgevingsvergunning?
Veel Nederlanders kennen al het gemak van MijnOverheid.
Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl."
Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten