Bijstand (inkomstenformulier)
De gemeente Weert gebruikt twee formulieren:
- Wijzigingsformulier
- Inkomstenformulier
Wijzigingsformulier
Op het wijzigingsformulier geef je wijzigingen door die van belang zijn voor jouw recht op of de hoogte van de bijstandsuitkering. Dit kan bijvoorbeeld inwoning van een ander zijn of een opname in het ziekenhuis. Voor meer informatie, zie deze pagina.
Inkomstenformulier
Heb je naast jouw bijstandsuitkering ook andere (wisselende) inkomsten, bijvoorbeeld uit werk of alimentatie? Dan moet je het inkomstenformulier invullen. Hiermee voorkom je dat je teveel of te weinig uitkering krijgt. Voor het doorgeven van jouw inkomsten gebruik je het digitaal inkomstenformulier, met DigiD. Jouw loon- en of uitkeringsspecificatie of andere bewijzen van ontvangen inkomsten, kun je digitaal aanleveren. Klik hieronder op de groene knop 'Online regelen'.
Datum insturen
Het inkomstenformulier moet op de 25e van de maand digitaal worden ingestuurd.
De uitbetaling van de uitkering vindt maandelijks tussen 10e en 15e plaats.
Nasturen documenten
Heb je na het insturen van het inkomstenformulier jouw loonstrook of ander bewijsstuk van inkomsten ontvangen? Dan kun je deze digitaal nasturen. Klik hiervoor op de groene knop 'Online regelen' en open het digitale formulier 'Nasturen documenten'.