Lees voor ?

Bijstand (inkomstenformulier)

De gemeente Weert gebruikt twee formulieren:

Wijzigingsformulier

Op het wijzigingsformulier geeft u wijzigingen door die van belang zijn voor het recht op of de hoogte van de bijstandsuitkering. Dit kan bijvoorbeeld inwoning van een ander zijn of een opname in het ziekenhuis. Voor meer informatie, zie deze pagina.

Inkomstenformulier

Heeft u naast uw bijstandsuitkering ook andere (wisselende) inkomsten, bijvoorbeeld uit werk of alimentatie? Dan moet u het inkomstenformulier invullen. Hiermee voorkomt u dat u teveel of te weinig uitkering krijgt. Voor het doorgeven van uw inkomsten gebruikt u het digitaal inkomstenformulier, met DigiD. Uw loon- en of uitkeringsspecificatie of andere bewijzen van ontvangen inkomsten, kunt u digitaal aanleveren. Klik hieronder op de groene knop 'Online regelen'.

 Datum insturen

Het inkomstenformulier moet op de 25e van de maand digitaal worden ingestuurd. 
De uitbetaling van de uitkering vindt maandelijks tussen 10e en 15e plaats.

Nasturen documenten

Heeft u na het insturen van het inkomstenformulier uw loonstrook of ander bewijsstuk van inkomsten ontvangen? Dan kunt u deze digitaal nasturen. Klik hiervoor op de groene knop 'Online regelen' en open het digitale formulier 'Nasturen documenten'.

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten