Lees voor ?

Opgelet! Vanwege een technisch probleem werkt het digitale parkeerloket momenteel niet. Het is niet mogelijk via de website of de mobiele app een parkeervergunning aan te vragen of bezoekers aan te melden (voor vergunningparkeren in zone 2 en 3). Bezoekers kunnen tot en met donderdag parkeren, zonder aanmelding vooraf via de mobiel app of de website. Onze BOA's (parkeercontroleurs) zijn van de storing op de hoogte en schrijven hiervoor geen boete uit. 
Let op: in het centrum van Weert geldt gewoon betaald parkeren, de storing heeft alleen gevolgen voor vergunningen en het aanmelden van bezoekers!
Heb je vragen? Neem dan contact op met parkeerbeheer, tel. (0495) 575 000 of per e-mail: parkeerbeheer@weert.nl. Excuses voor het ongemak!

Veelgestelde vragen digitaal parkeerloket

Krijg ik een melding als mijn parkeerproduct verloopt? Op deze pagina leest u de antwoorden op de veelgestelde vragen over het digitaal parkeerloket.

Bij het aanmaken van uw account hoeft u alleen uw telefoonnummer en e-mailadres in te vullen. Het IBAN-nummer hoeft u hier niet in te vullen. De betaling van uw parkeerproduct verloopt namelijk via iDeal.
De foutmelding ontstaat waarschijnlijk bij het invullen van uw IBAN-nummer.

Ja, 14 dagen voordat uw parkeerproduct eindigt, ontvangt u per e-mail een herinnering dat u uw parkeerproduct kunt verlengen.

Nee, een gehandicaptenparkeerkaart is een Europees parkeerproduct en kan niet worden gedigitaliseerd.

Het is als bewoner mogelijk om maximaal 2 kentekens te koppelen aan 1 vergunning. Deze voertuigen dienen wel op naam van de aanvrager te staan. Maak je gebruik van meer voertuigen vanwege werkzaamheden? Dan kijken wij samen met u of wij hier maatwerk voor kunnen toepassen. Neem in dit geval contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl of 0495 575 000.

De mantelzorgparkeervergunning wordt verstrekt aan de persoon die mantelzorg nodig heeft. Het is mogelijk om maximaal 5 kentekens van voertuigen van mantelzorgers te koppelen aan 1 vergunning. Met deze 5 kentekens van de mantelzorgers mag gelijktijdig worden geparkeerd nabij de woning van de zorgvrager.

Alleen mantelzorgers die zorg verlenen aan de zorgvrager kunnen parkeren met de mantelzorgparkeervergunning. Het gaat hier om mantelzorgers met een persoonlijke band: partner, ouder, kind, kleinkind, familie of vriend(in). De mantelzorgvergunning mag dus niet worden ingezet voor beroepsmatige zorg (bijvoorbeeld thuiszorg). In dit geval is het bedrijf dat de thuiszorg levert zelf verantwoordelijk voor een parkeervergunning.

Dit kan u zelf doen via het Digitale Parkeerloket. Nadat u bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket klikt u op 'wijzigen'. Daarna kiest u de optie 'product opzeggen'. Vervolgens geeft u de gewenste einddatum aan. Tot slot vult u het rekeningnummer (IBAN) in waarop het resterende bedrag dient te worden teruggestort.

Dan kunt u zelf het kenteken van uw leenauto tijdelijk koppelen aan uw parkeervergunning via het Digitale Parkeerloket. Nadat u bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klikt u op 'wijzigen'. Daarna kiest u voor de optie 'tijdelijke leenauto'. Hier voert u het kenteken in van uw tijdelijk leenauto.
U kunt maximaal 14 dagen het kenteken van een leenauto koppelen aan uw parkeervergunning. Beschikt u langer dan 14 dagen over de leenauto? Dan dient u nu 14 dagen nogmaals het kenteken van uw leenauto te koppelen aan uw vergunning.
Doet u na 14 dagen niets dan wordt de vergunning weer automatisch gekoppeld aan uw eigen voertuig. Maakt u minder lang gebruik van de leenauto dan gepland? Dan dient u zelf het tijdelijke kenteken af te melden in het Digitale loket.

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten