Lees voor ?

Veelgestelde vragen digitaal parkeerloket

Krijg ik een melding als mijn parkeerproduct verloopt? Op deze pagina lees je de antwoorden op de veelgestelde vragen over het digitaal parkeerloket.

Bij het aanmaken van een account hoef je alleen jouw telefoonnummer en e-mailadres in te vullen. Het IBAN-nummer hoef je hier niet in te vullen. De betaling van jouw parkeerproduct verloopt namelijk via iDeal.
De foutmelding ontstaat waarschijnlijk bij het invullen van jouw IBAN-nummer.

Ja, 14 dagen voordat jouw parkeerproduct eindigt, ontvang je per e-mail een herinnering dat je jouw parkeerproduct kunt verlengen.

Nee, een gehandicaptenparkeerkaart is een Europees parkeerproduct en kan niet worden gedigitaliseerd.

Het is als bewoner mogelijk om maximaal 2 kentekens te koppelen aan 1 vergunning. Deze voertuigen dienen wel op naam van de aanvrager te staan. Maak je gebruik van meer voertuigen vanwege werkzaamheden? Dan kijken wij samen met jouw of wij hier maatwerk voor kunnen toepassen. Neem in dit geval contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl of 0495 575 000.

mantelzorgparkeervergunning wordt verstrekt aan de persoon die mantelzorg nodig heeft. Het is mogelijk om maximaal 5 kentekens van voertuigen van mantelzorgers te koppelen aan 1 vergunning. Met deze 5 kentekens van de mantelzorgers mag gelijktijdig worden geparkeerd nabij de woning van de zorgvrager.

Alleen mantelzorgers die zorg verlenen aan de zorgvrager kunnen parkeren met de mantelzorgparkeervergunning. Het gaat hier om mantelzorgers met een persoonlijke band: partner, ouder, kind, kleinkind, familie of vriend(in). De mantelzorgvergunning mag dus niet worden ingezet voor beroepsmatige zorg (bijvoorbeeld thuiszorg). In dit geval is het bedrijf dat de thuiszorg levert zelf verantwoordelijk voor een parkeervergunning.

Dit kan je zelf doen via het Digitale Parkeerloket. Nadat je bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klik je op 'wijzigen'. Daarna kies je de optie 'product opzeggen'. Vervolgens geef je de gewenste einddatum aan. Tot slot vul je het rekeningnummer (IBAN) in waarop het resterende bedrag dient te worden teruggestort.

Dan kun je zelf het kenteken van je leenauto tijdelijk koppelen aan je parkeervergunning via het Digitale Parkeerloket. Nadat je bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klik je op ‘wijzigen’. Daarna kies je voor de optie ‘tijdelijke leenauto’. Hier voer je het kenteken in van je tijdelijke leenauto.

Je kunt maximaal 14 dagen het kenteken van een leenauto koppelen aan je parkeervergunning. Beschik je langer dan 14 dagen over de leenauto? Dan dien je na 14 dagen nogmaals het kenteken van je leenauto te koppelen aan je vergunning.

Doe je na 14 dagen niets, dan wordt de vergunning weer automatisch gekoppeld aan je eigen voertuig. Maak je minder lang gebruik van de leenauto dan gepland? Dan dien je zelf het tijdelijke kenteken af te melden in het Digitale loket.

Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten