Lees voor ?

Digitaal parkeerloket

Geparkeerde auto's op straat.

Geparkeerde auto's op straat.

Inwoners, bedrijven en werknemers kunnen parkeerzaken online regelen via het digitale parkeerloket van de gemeente Weert. Zo kunnen de digitale parkeervergunningen om op straat te parkeren en de abonnementen om in een garage te parkeren via het loket worden aangevraagd, betaald en beheerd. Sinds juni 2022 is het voor bewoners en bedrijven uit vergunninghouderszone 3 ook mogelijk om met de digitale visiteregeling bezoek te laten parkeren.

Digitaal parkeerloket

Uitleg

Voor meer informatie, zie deze pagina's:

Instructievideo’s

Het aanvragen van een parkeerproduct via het parkeerloket wijst zich vanzelf. Heb je hulp nodig? Dan kun je gebruik maken van deze instructievideo’s:

Meerdere kentekens op één vergunning

Heb jij meerdere kentekens toegevoegd aan je digitale vergunning? Dan moet je via de bezoekersapp aangeven met welk voertuig je gebruik maakt van de vergunning.

Tijdelijke leenauto

Heb jij een tijdelijke leenauto omdat je auto bijvoorbeeld in de garage staat vanwege een reparatie? Dan kun je zelf het kenteken van je leenauto tijdelijk koppelen aan je parkeervergunning via het Digitale Parkeerloket. Nadat je bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klik je op 'wijzigen’. Daarna kies je voor de optie 'tijdelijke leenauto’. Hier voer je het kenteken in van je tijdelijke leenauto. Je kunt maximaal 14 dagen het kenteken van een leenauto koppelen aan je parkeervergunning. Beschik je langer dan 14 dagen over de leenauto? Dan moet je nu 14 dagen nogmaals het kenteken van je leenauto koppelen aan je vergunning. Doe je na 14 dagen niets, dan wordt de vergunning weer automatisch gekoppeld aan je eigen voertuig. Maak je minder lang gebruik van de leenauto dan gepland? Dan moet je zelf het tijdelijke kenteken afmelden in het Digitale loket.

Opzeggen parkeerproduct

Wil je je parkeerproduct opzeggen? Dit kun je zelf doen via het Digitale Parkeerloket. Nadat je bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klik je op 'wijzigen'. Daarna kies je de optie 'product opzeggen'. Vervolgens geef je de gewenste einddatum aan. Tot slot vul je het rekeningnummer (IBAN) in waarop het resterende bedrag moet worden teruggestort.

Handhaving parkeren

Digitale vergunningen worden direct gekoppeld aan het kenteken van een voertuig. Medewerkers van Toezicht en Handhaving scannen het kenteken en zien zo of er een geldige parkeervergunning aan gekoppeld is.

Extra hulp

Inwoners, bedrijven of werknemers die graag wat hulp willen hebben bij de online aanvraag voor de parkeervergunning- of het abonnement, kunnen op extra hulp rekenen. Parkeermedewerkers van de gemeente Weert helpen graag, telefonisch via (0495) 575 000, of in het stadhuis bij het doorlopen van een aanvraag. Wil je graag in het Stadhuis geholpen worden door een parkeermedewerker? Maak dan een afspraak via tel. (0495) 575 000.

Video met uitleg over het digitale Parkeerloket en wat u daarmee kunt regelen.

Je kunt deze video ook via de website van Youtube bekijken.

[Muziek]

[Logo gemeente Weert]

Steeds meer zaken regelen we voortaan online. Gemeente Weert opent daarom het digitale Parkeerloket.
Via het Parkeerloket kunt u parkeervergunningen en -abonnementen aanvragen, bekijken of wijzigen.
Dit betekent dat de papieren parkeervergunningen vervallen.
U hoeft voor het aanvragen of wijzigen dus niet meer naar het stadhuis te komen.
Alles gebeurt digitaal...
...zo ook de controle door handhaving.
Als gemeente Weert willen we het voor iedereen zo makkelijk mogelijk maken.
Lukt het aan de hand aangeboden informatie niet om in het parkeerloket in te loggen?
Kom dan naar de inloopmomenten in het stadhuis.
Een van onze parkeermedewerkers doorloopt dan samen me u de stappen.
Samen lukt het altijd.

Wilt u meer informatie?
Ga dan naar www.weert.nl/parkeren of bel 0495 575 000.
 
[Logo gemeente Weert]
 
[Muziek]
Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten