Lees voor ?

Opgelet! Vanwege een technisch probleem werkt het digitale parkeerloket momenteel niet. Het is niet mogelijk via de website of de mobiele app een parkeervergunning aan te vragen of bezoekers aan te melden (voor vergunningparkeren in zone 2 en 3). Bezoekers kunnen tot en met donderdag parkeren, zonder aanmelding vooraf via de mobiel app of de website. Onze BOA's (parkeercontroleurs) zijn van de storing op de hoogte en schrijven hiervoor geen boete uit. 
Let op: in het centrum van Weert geldt gewoon betaald parkeren, de storing heeft alleen gevolgen voor vergunningen en het aanmelden van bezoekers!
Heb je vragen? Neem dan contact op met parkeerbeheer, tel. (0495) 575 000 of per e-mail: parkeerbeheer@weert.nl. Excuses voor het ongemak!

Digitaal parkeerloket

Geparkeerde auto's op straat.

Geparkeerde auto's op straat.

Inwoners, bedrijven en werknemers kunnen parkeerzaken online regelen via het digitale parkeerloket van de gemeente Weert. Zo kunnen de digitale parkeervergunningen om op straat te parkeren en de abonnementen om in een garage te parkeren via het loket worden aangevraagd, betaald en beheerd. Sinds juni 2022 is het voor bewoners en bedrijven uit vergunninghouderszone 3 ook mogelijk om met de digitale visiteregeling bezoek te laten parkeren.

Digitaal parkeerloket

Uitleg

Voor meer informatie, zie deze pagina's:

Instructievideo’s

Het aanvragen van een parkeerproduct via het parkeerloket wijst zich vanzelf. Heeft u hulp nodig? Dan kunt gebruik maken van deze instructievideo’s:

Meerdere kentekens op één vergunning

Heeft u meerdere kentekens toegevoegd aan uw digitale vergunning? Dan dient u via de bezoekersapp aan te geven met welk voertuig u gebruik maakt van de vergunning.

Tijdelijke leenauto

Heeft u een tijdelijke leenauto omdat uw auto bijvoorbeeld in de garage staat vanwege een reparatie? Dan kunt u zelf het kenteken van uw leenauto tijdelijk koppelen aan uw parkeervergunning via het Digitale Parkeerloket. Nadat u bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket, klikt u op 'wijzigen’. Daarna kiest u voor de optie 'tijdelijke leenauto’. Hier voert u het kenteken in van uw tijdelijk leenauto.
U kunt maximaal 14 dagen het kenteken van een leenauto koppelen aan uw parkeervergunning. Beschikt u langer dan 14 dagen over de leenauto? Dan dient u nu 14 dagen nogmaals het kenteken van uw leenauto te koppelen aan uw vergunning.
Doet u na 14 dagen niets dan wordt de vergunning weer automatisch gekoppeld aan uw eigen voertuig. Maakt u minder lang gebruik van de leenauto dan gepland? Dan dient u zelf het tijdelijke kenteken af te melden in het Digitale loket.

Opzeggen parkeerproduct

Wilt u uw parkeerproduct opzeggen? Dit kan u zelf doen via het Digitale Parkeerloket. Nadat u bent ingelogd in het Digitale Parkeerloket klikt u op 'wijzigen’. Daarna kiest u de optie 'product opzeggen’.  Vervolgens geeft u de gewenste einddatum aan. Tot slot vult u het rekeningnummer (IBAN) in waarop het resterende bedrag dient te worden teruggestort.

Handhaving parkeren

Digitale vergunningen worden direct gekoppeld aan het kenteken van een voertuig. Medewerkers van Toezicht en Handhaving scannen het kenteken en zien zo of er een geldige parkeervergunning aan gekoppeld is.

Extra hulp

Inwoners, bedrijven of werknemers die graag wat hulp willen hebben bij de online aanvraag voor de parkeervergunning- of het abonnement, kunnen op extra hulp rekenen. Parkeermedewerkers van de gemeente Weert helpen graag, telefonisch via (0495) 575 000, of in het stadhuis bij het doorlopen van een aanvraag. Wilt u graag in het Stadhuis geholpen worden door een parkeermedewerker? Maak dan een afspraak via tel. (0495) 575 000.

Video met uitleg over het digitale Parkeerloket en wat u daarmee kunt regelen.

Je kunt deze video ook via de website van Youtube bekijken.

[Muziek]

[Logo gemeente Weert]

Steeds meer zaken regelen we voortaan online. Gemeente Weert opent daarom het digitale Parkeerloket.
Via het Parkeerloket kunt u parkeervergunningen en -abonnementen aanvragen, bekijken of wijzigen.
Dit betekent dat de papieren parkeervergunningen vervallen.
U hoeft voor het aanvragen of wijzigen dus niet meer naar het stadhuis te komen.
Alles gebeurt digitaal...
...zo ook de controle door handhaving.
Als gemeente Weert willen we het voor iedereen zo makkelijk mogelijk maken.
Lukt het aan de hand aangeboden informatie niet om in het parkeerloket in te loggen?
Kom dan naar de inloopmomenten in het stadhuis.
Een van onze parkeermedewerkers doorloopt dan samen me u de stappen.
Samen lukt het altijd.

Wilt u meer informatie?
Ga dan naar www.weert.nl/parkeren of bel 0495 575 000.
 
[Logo gemeente Weert]
 
[Muziek]
Cookiemelding
Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten Deze site gebruikt cookies. Info / uitzetten