Uitleg parkeerabonnement
Wil je parkeren in een parkeergarage of op parkeerterrein Centrum-Noord? Dan vraag je dit aan via het digitaal parkeerloket. Om je parkeerabonnement aan te vragen activeer je eenmalig het parkeerloket, vervolgens vraag je je abonnement aan en betaal je deze direct via iDeal.
Op deze pagina leggen we je stap voor stap uit hoe dit snel en gemakkelijk werkt.
Wat moet je doen?
Als particulier kun je jouw parkeerabonnement aanvragen via DigiD. Wil je het parkeerabonnement aanvragen namens een bedrijf? Dan log je in via eHerkenning.
Particulieren
Is dit de eerste keer dat je naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan jow account via de volgende stappen.
- Ga naar www.weert.nl/parkeren en klik op het parkeerloket.
- Log in met je DigiD.
- Je komt nu in het startscherm van het parkeerloket.
Heb je geen DigiD? Vraag deze aan via: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren
Kun je geen DigiD aanvragen? Neem dan contact met ons op.
Voor meer info over DigiD, zie deze pagina.
Bedrijven
Is dit de eerste keer dat je naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan jouw account via de volgende stappen.
- Ga naar www.weert.nl/parkeren en klik op het parkeerloket.
- Log in met je eHerkenning.
- Je komt nu in het startscherm van het parkeerloket.
Heeft jouw bedrijf nog geen eHerkenning? Kijk dan op www.eHerkenning.nl hoe je deze kunt aanvragen.
Voor meer info over eHerkenning, zie deze pagina.
Eenmalig je gegevens invullen
Om het parkeerloket in gebruik te nemen, moet je dit eenmalig activeren. Je doet dit door je e-mailadres te koppelen aan je account:
- Klik op ‘je accountinstellingen’ of klik bovenaan de pagina op ‘Welkom, <je naam>’ om je e-mailadres toe te voegen.
- Vul bij ‘Contactgegevens’ minimaal je telefoonnummer en e-mailadres in en klik dan op ‘Opslaan’ onderaan de pagina.
- Je ontvangt nu een verificatiebericht via e-mail.
- Ga naar je ‘Postvak IN’ van je mailadres dat je zojuist hebt opgegeven. Hier ontvang je een e-mail van de gemeente Weert met als afzendadres ‘noreply@weert.nl’. In deze mail staat een controlelink waarop je kunt klikken.
Tip: kijk ook bij je ‘ongewenste mail’ of in je ‘spam’-filter. In sommige gevallen komt de e-mail in een spam-filter of bij je map ‘ongewenste mail’ terecht. - Klik op de controlelink in deze e-mail of open deze door de link te kopiëren en te openen (plakken) in je webbrowser.
Je e-mailadres is nu geregistreerd in het parkeerloket. Je kunt nu producten aanvragen, wijzigen of je contactgegevens veranderen.
Zodra je ingelogd bent in het parkeerloket, kun je in het overzicht zien welke abonnementen voor parkeergarages voor jou, op basis van je adres, beschikbaar zijn.
- Klik op ‘Aanvragen’ van een parkeerabonnement.
- Je doorloopt vervolgens een aantal stappen. Per stap klik je aan wat voor jou van toepassing is en vervolgens op ‘volgende stap’.
- Bij de stap ‘Periode’ selecteer je de gewenste start- en einddatum. Voor de einddatum geldt dat je het product voor maximaal één jaar kan aanvragen. Wil je bijvoorbeeld je parkeerabonnement per half jaar betalen? Dan geef je dat aan door de gewenste einddatum op bijvoorbeeld 6 maanden te zetten.
- Voordat de ‘einddatum’ van je product in zicht komt, ontvang je automatisch een e-mail om deze weer te verlengen.
- Bij de stap ‘Voertuig’ vul je het kenteken van je eigen voertuig in. Klik daarna op ‘Controleer bij RDW’.
- Wanneer je alle stappen hebt doorlopen, krijg je een samenvatting te zien met de informatie die je hebt ingevuld. Controleer deze informatie zorgvuldig.
- Ben je akkoord gegaan met de gegevens in de samenvatting? Je kunt het product nu betalen via iDeal.
- Nadat de betaling succesvol is afgerond, komt het parkeerproduct in het overzicht van je producten te staan.
Je parkeerabonnement is nu geregeld. Je ontvangt een bevestiging hiervan per e-mail. Je kan nu op basis van het kenteken van je voertuig de garage in- en uitrijden. Per post ontvang je ook een toegangspas voor de parkeergarage.
Klik rechts op de knop 'Wijzigen'.
Je kunt een tweede kenteken toevoegen aan je parkeerabonnement. Je wisselt zelf op welk voertuig je het abonnement geldig wilt laten zijn.
Je kunt maar met één voertuig gelijktijdig parkeren in de garage.
- Ga in het digitale parkeerloket naar ‘Wijzigen’.
- Klik op ‘kenteken toevoegen’ en voer het kenteken van je tweede voertuig in.
Je ontvangt een e-mail met daarin de bevestiging dat het kenteken van je tweede voertuig ook gekoppeld is aan je abonnement.
Hulp nodig?
Kom je er aan de hand van de uitleg niet uit? Neem dan gerust contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl. Of maak een afspraak via (0495) 575 000.