Vanwege een technisch probleem werkt het digitale parkeerloket momenteel niet. Het is niet mogelijk via de website of de mobiele app een parkeervergunning aan te vragen of bezoekers aan te melden (voor vergunningparkeren in zone 2 en 3). Bezoekers kunnen tot en met donderdag parkeren, zonder aanmelding vooraf via de mobiel app of de website. Onze BOA's (parkeercontroleurs) zijn van de storing op de hoogte en schrijven hiervoor geen boete uit.
Let op: in het centrum van Weert geldt gewoon betaald parkeren, de storing heeft alleen gevolgen voor vergunningen en het aanmelden van bezoekers!
Heb je vragen? Neem dan contact op met parkeerbeheer, tel. (0495) 575 000 of per e-mail: parkeerbeheer@weert.nl. Excuses voor het ongemak!
Uitleg parkeerabonnement
Wilt u parkeren in een parkeergarage of op parkeerterrein Centrum-Noord? Dan vraagt u dit aan via het digitaal parkeerloket. Om uw parkeerabonnement aan te vragen activeert u eenmalig het parkeerloket, vervolgens vraagt u uw abonnement aan en betaalt u deze direct via iDeal.
Op deze pagina leggen we u stap voor stap uit hoe dit snel en gemakkelijk werkt.
Wat moet u doen?
Als particulier kunt u uw parkeerabonnement aanvragen via DigiD. Wilt u het parkeerabonnement aanvragen namens een bedrijf? Dan logt u in via eHerkenning.
Particulieren
Is dit de eerste keer dat u naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan uw account via de volgende stappen.
- Ga naar www.weert.nl/parkeren en klik op het parkeerloket.
- Log in met uw DigiD.
- U komt nu in het startscherm van het parkeerloket.
Heeft u geen DigiD? Vraag deze aan via: www.digid.nl/digid-aanvragen-activeren
Kunt u geen DigiD aanvragen? Neem dan contact met ons op.
Voor meer info over DigiD, zie deze pagina.
Bedrijven
Is dit de eerste keer dat u naar het digitale parkeerloket gaat? Activeer dan uw account via de volgende stappen.
- Ga naar www.weert.nl/parkeren en klik op het parkeerloket.
- Log in met uw eHerkenning.
- U komt nu in het startscherm van het parkeerloket.
Heeft uw bedrijf nog geen eHerkenning? Kijk dan op www.eHerkenning.nl hoe u deze kunt aanvragen.
Voor meer info over eHerkenning, zie deze pagina.
Eenmalig uw gegevens invullen
Om het parkeerloket in gebruik te nemen, moet u dit eenmalig activeren. U doet dit door uw e-mailadres te koppelen aan uw account:
- Klik op 'uw accountinstellingen' of klik bovenaan de pagina op 'Welkom, <uw naam>' om uw e-mailadres toe te voegen.
- Vul bij 'Contactgegevens' minimaal uw telefoonnummer en e-mailadres in en klik dan op 'Opslaan' onderaan de pagina.
- U ontvangt nu een verificatiebericht via e-mail.
- Ga naar uw 'Postvak IN' van uw mailadres dat u zojuist heeft opgegeven. Hier ontvangt u een e-mail van de gemeente Weert met als afzendadres 'noreply@weert.nl'. In deze mail staat een controlelink waarop u kunt klikken.
Tip: kijk ook bij uw 'ongewenste mail' of in uw 'spam'-filter. In sommige gevallen komt de e-mail in een spam-filter of bij uw map 'ongewenste mail' terecht. - Klik op de controlelink in deze e-mail of open deze door de link te kopiëren en te openen (plakken) in uw webbrowser.
Uw e-mailadres is nu geregistreerd in het parkeerloket. U kunt nu producten aanvragen, wijzigen of uw contactgegevens veranderen.
Zodra u ingelogd bent in het parkeerloket, kunt u in het overzicht zien welke abonnementen voor parkeergarages voor u, op basis van uw adres, beschikbaar zijn.
- Klik op 'Aanvragen' van een parkeerabonnement.
- U doorloopt vervolgens een aantal stappen. Per stap klikt u aan wat voor u van toepassing is en vervolgens op 'volgende stap'.
- Bij de stap 'Periode' selecteert u de gewenste start- en einddatum. Voor de einddatum geldt dat u het product voor maximaal één jaar kan aanvragen. Wilt u bijvoorbeeld uw parkeerabonnement per half jaar betalen? Dan geeft u dat aan door de gewenste einddatum op bijvoorbeeld 6 maanden te zetten.
Voordat de 'einddatum' van uw product in zicht komt, ontvangt u automatisch een e-mail om deze weer te verlengen. - Bij de stap 'Voertuig' vult u het kenteken van uw eigen voertuig in. Klik daarna op 'Controleer bij RDW'.
- Wanneer u alle stappen heeft doorlopen krijgt u een samenvatting te zien met de informatie die u heeft ingevuld. Controleer deze informatie zorgvuldig.
- Bent u akkoord gegaan met de gegevens in de samenvatting? U kunt het product nu betalen via iDeal.
- Nadat de betaling succesvol is afgerond komt het parkeerproduct in het overzicht van uw producten te staan.
Uw parkeerabonnement is nu geregeld. U ontvangt een bevestiging hiervan per e-mail. U kan nu op basis van het kenteken van uw voertuig de garage in- en uitrijden. Per post ontvangt u ook een toegangspas voor de parkeergarage.
Wilt u, nadat u een product heeft afgenomen, een wijziging doorvoeren? Dan kunt u dat voortaan zelf regelen. Zo kunt u bijvoorbeeld uw kenteken wijzigen, een kenteken toevoegen of een product stopzetten via het digitale parkeerloket. U doorloopt hiervoor de stappen.
Klik rechts op de knop 'Wijzigen'.
U kunt een tweede kenteken toevoegen aan uw parkeerabonnement. U wisselt zelf op welk voertuig u het abonnement geldig wilt laten zijn.
U kunt maar met één voertuig gelijktijdig parkeren in de garage.
- Ga in het digitale parkeerloket naar 'Wijzigen'.
- Klik op 'kenteken toevoegen' en voer het kenteken van uw tweede voertuig in.
U ontvang een e-mail met daarin de bevestiging dat het kenteken van uw tweede voertuig ook gekoppeld is aan uw abonnement.
Hulp nodig?
Komt u er aan de hand van de uitleg niet uit? Neem dan gerust contact op met parkeerbeheer via parkeerbeheer@weert.nl. Of maak een afspraak via (0495) 575 000.